Het creatieve concept voor Just Franky ontstond in 2014 toen tweelingzussen Anne en Esther Vedder (1989) van hun ouders een gouden ketting kregen voor het afronden van de studie Communicatiewetenschappen. Dit cadeau bracht het idee om voor bijzondere, gedenkwaardige momenten zoals een afstuderen een persoonlijke touch aan een sieraad mee te geven, zodat dit nóg karakteristieker zou zijn voor dat ene speciale moment. De merkuitstraling voor het nieuwe idee was snel gevonden; Opgegroeid in een hecht gezin van 3 meiden noemden de zussen elkaar vroeger altijd bij hun koosnaampje ‘Franky’, een naam die gevoelsmatig op een positieve manier dichtbij ze staat.
De ongepolijste, sprankelende persoonlijkheden van Anne en Esther, die elkaar perfect aanvoelen en aanvullen, staan aan de basis van het nu al zo succesvolle merk Just Franky.
Anne & Esther Vedder putten hun kracht vooral uit het feit dat ze zich creatief, emotioneel en intuïtief onlosmakelijk met elkaar verbonden voelen. Dat zorgt voor een verfrissende dynamiek tussen de tweelingzussen, waarbij het creatieve brein Esther en het zakelijke talent Anne elkaar maximaal inspireren, uitdagen en enthousiasmeren. Tegelijkertijd houden ze elkaar scherp, durven ze onverbloemd kritisch te zijn en waarborgen ze de nuchterheid die ze vanuit hun opvoeding hebben meegekregen.